För snart ett halvårsedan skaffade jag nytt mobilab. Säljaren lovade guld och gröna skogar och inget har stämt (chockad? nej!) Jag fick bland annat ett mobilthemnummer som tillhört ett stort företag så gissa hur många försäljare och kunder som ringt...
I alla fall för en vecka sedan insåg jag att om jag skulle få ordning på det hela så skulle jag behöva engagera mig så jag ringde och pratade med en via kundtjänst som vi kan kalla Linda. Linda lovade att prata med reklamation och återkomma dagen efter.
Dagen efter så ringde Linda.... NOOOOOT!! och sen kom livet emellan så igår blev det åter dax för mig att ringa.
Fick då prata med en annan tös Anna som kunde ge mindre ersättning eller rättare sagt avdrag på dom kostnader som jag skulle få gratis och nytt hemnummer. För att kunna få mer likt det ab jag skrev på för skulle jag ringa till butiken där jag träffade stjärnsäljaren.
Ringde 5ggr och fick efter mycket om och mer tag på butikschefen som medelade att stjärnsäljaren redan hade gått vidare i karriären, trolivtvis till Ams. Han skulle ringa reklamation och återkomma idag.
Idag ringde chefen och meddelade sonika att dom inte kunde göra något utan ville avsluta mitt ab och det NU!
Som jag lagt ner en hel del tid och kostnader på att få detta att funka så var det inte en dröm. Jag ringer tex gratis till 2pers via deras sk Familj. Men icke dom skulle avsluta och det nu. Jag såg mig själv få börja leta ny operatör både hem och mobil och allt vad det innebär i tid och kostnader så jag frågade om inte företagets policy bör vara att underlätta för kund och inte ställa till det ytterligare, han förstod mitt synsätt men beklagade att det var så reklamation sagt så jag konstaterade att ARN (allmänna reklamationsnämnden) skulle få börja jobba. Han ville då åter ringa reklamation för att ev kunna hitta en lösning och gissa vad???
SJÄLVKLART kan vi komma överrens. 1500kr sätts in som credit på mitt ab + gratis inom operatören i 6mån.
Vill ni alla genomgå liknande dvs luras igen och igen och inte få gehör trots att ni kan bevisa att dom gjort fel. Och som bonus ha en telefon som ringer ungefär lika ofta som ett normalstort aktiebolagsväxel så för all del skaffa ett ab hos Telenor! Själv trivs jag rätt bra med att endast bli störd när någon vill prata med mig så jag avslutar mitt ab om 6mån för någon annan operatör, det går idag nästan 40 på ett dussin så det ska nog fungera superbra.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar